📧 Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

05 February 2012

Fondul de ten. Ten cald vs. ten rece

Nu esti sigura care este nuanta potrivita pentru tine de fond de ten? Iata cateva sfaturi de luat in consideratie:

Ten gras sau uscat:
  • daca ai tenul gras (fata lucioasa, puncte negre sau cosuri), alege un fond de ten pe care scrie "oil free", :oil control", fondurile de ten solide, sau spuma, fondurile de ten minerale;
  • daca ai tenul uscat(deobicei sensibil, ai nevoie de mai multa hidratare), alege un fond de ten hidratant, "moisture-rich";
  • totusi, majoritatea persoanelor au un ten mixt, mai gras in zona T (frunte, nas, barbie) si mai uscat pe obraji. Daca ai tenul mixt, te poti bucura de o gama mai larga de produse!
 Ten cald sau rece:(am explicat aici cum afli daca ai tenul rece sau cald)
  • daca ai tenul cald, alege un fond de ten pe nuante de bej->alege nuante numite "beige", "honey", "gold"
  • pentru tenul rece sunt indicate nuantele  de roz-> alege nuante numite "porcelain" sau "ivoire"

Cum il testezi:
-aplica o mica cantitate de fond de ten pe maxilar, nu pe mana(culoarea mainii deobicei e mai inchisa decat a tenului). Nuanta cea mai apropiata de culoarea ta naturala, va fi cea potrivita.
Fondul de ten nu are rolul doar de a hidrata, proteja si ascunde mici imperfectiuni, el poate fi folosit pentru a echilibra trasaturile fetei(evidentiat pometi/barbie, micsorat barbie, nas, maxilar etc). De aceea, eu recomand sa detineti doua nuante de fond de ten: una asemanatoare nuantei tenului, si una o nunata mai inchisa, folosita pentru a contura diverse trasaturi. Un mic model il aveti in graficul de mai jos:
  *cu roz=nuanta asemantoare tenului, iar cu crem=nuanta putin mai inchisa
Tips:
  • Multi make-up artisti recomanda, pentru o acoperire eficienta a imperfectiunilor(gen pistrui, diverse pete pigmetare, cosuri sau puncte negre), sa alegeti fie o nuanta cu un ton mai deschisa, fie cu un ton mai inchisa, decat culoarea naturala a tenului. Dar doar o nuanta!!! Altfel, rezultatul va parea artificial.
  • Nu uitati, vara tenul bronzat va avea nevoie de o nuanta mai inchisa de fond de ten, decat cea pe care o folositi in mod obisnuit!
  • Nu aplica fond de ten pe riduri! Aici trebuie folosit anticearcanul! Fondul de ten le va evidentia si mai mult!
  • Opteaza pentru un fond de ten cu factor de protectia UVA. Asa cum stiti deja, razele ultraviolete sunt la fel de nocive si in sezonul cald si in cel rece!
  • Daca nu te poti decide intre doua nuante asemanatoare, e indicat sa o alegi pe cea mai inchisa.
 Ce folosesc acum (pentru tenul cald):
De la stanga la dreapta:
Revlon Age Defying, nuanta 15(e cea mai inchisa din nuantele pe care le folosesc);
Max Factor Age Renew (Max Factor au  fost mereu preferatele mele, in special gama pentru ten gras/mixt) 45 Warm almond- cea mai apropiata  de nuante tenului meu;
Miss Sporty So Matte 1-pentru ten gras/mixt! Foarte bune si ieftine!!
essence soft touch mousse 12 matt beige- cea mai usor de aplicat!

9 comments:

  1. Gavriloi Adina-MirabelaFebruary 5, 2012 at 8:07 PM

    Foarte utile aceste sfaturi,idei si trucuri.Multumim mult,eu am un fond de ten de la Avon si nu il folosesc foarte des,am avut o perioada in timpul sarcinii cand aveam pete si cosuri si atunci mai apelam la el,dar acum fata mea e ok,asa ca,nu mai fac abuz.

    ReplyDelete
  2.  eu folosesc constant fond de ten mai ales in sezonul rece. Chiar simt protectia!

    ReplyDelete
  3. Super, mi-a placut postul <3. O sa incerc si eu chestia cu cele 2 nuante, chiar sunt foarte curioasa cum o sa arate.
    Te pup:*

    ReplyDelete
  4. Buna, ai un cute blog award de la mine! http://acoffeeaddicttriestoblog.blogspot.com/2012/02/cute-blog-award.html

    ReplyDelete
  5. Ai "cute blog award" de la mine pup 
    http://rosemerta.blogspot.com/2012/02/cute-blog-award.html

    ReplyDelete
  6. Multumim de sfaturi...am sa incerc si eu pe fata ce 2 nuante si si eu fondul de ten de la miss sporty deoarece m-ai convins:D.pupici

    ReplyDelete
  7. Multumesc pt postare...mi-ai spus ca o sa mai revii cu astfel de postari si te-ai tinut de cuvant...excelent ajutor esti.MULTUMESC

    ReplyDelete
  8. am folosit si fonduri de ten care nu erau oil free si mi-au priit

    ReplyDelete
  9. giordani oriflame..ivatherm joviale

    ReplyDelete

Leave a comment with your opinion or just copy and paste one of these hearts ♡ 💗 💙 💟 💛 ❤