📧 Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

04 April 2014

DIY: Decolorarea naturala

De mult vroiam sa incerc aceasta metoda, in mod special pentru ca pe lista rezolutiilor pentru 2014 se afla si faptul ca vreau sa am mai multa grija de parul meu.
Daca nu ati  observat inca, eu obisnuisc sa imi schimb culoarea parului foarte des. Mai rau e ca merg pe schimbari dramatice, de la brunet la blond, la brunet din nou si apoi roscat. Iar toate aceste schimbari afecteaza grav sanatatea firului de par. Asa ca, am ajuns sa cred ca decolorarea naturala ar putea fi solutia salvatoare.
Unele dintre voi ati mai citit desigur despre acest procedeu, pe care il voi explicat si eu imediat. Dar inainte de toate, iata rezultatea mele:
Pozele sunt facute la lumina camerei, fara nici un fel de editare.

Iata ce trebuie sa faci si de ce ai nevoie:

  • 2 linguri de miere de albine;
  • 2 linguri de ulei de masline;
  • 4-5 linguri de apa plata sau distilata;
  • optional cateva picaturi de lamaie (in special pentru parul gras);
  • optional se poate adauga balsam de par sau masca (pentru a da o mai buna consistenta amestecului)
Se dizolva intr-un recipient mierea cu apa, apoi se amesteca cu uleiul. Adaugati apoi si cateva picaturi de lamaie sau balsam, daca doriti. Amestecati energic, pentru ca amestecul trebuie sa fie cat mai omogen. Apoi lasati 15-20 minute deoparte, inainte sa aplicati pe par.

Incercati sa aplicati pe toata suprafata parului, pe parul umed, ca pe o masca obisnuita. Apoi acoperiti cu o casca, eu am folosit dintre cele obisnuite, de unica folosinta:
Timpul indicat de actiune este 6-12 ore. Unele recomandari spun sa lasam sa actioneze peste noapte. Eu am lasat doar 3 ore.

Dupa experienta mea, iata lista de pro si contra pentru acest tratament:

Cons:
  • timpul de actiune indelungat. Eu nu am reusit sa stau decat vreo 3 ore, pentru ca , oricat de mult am incercat sa fac amestecul sa fie omogen, dupa un timp a inceput sa picure pe sub masca, am devenit toata numai o miere asa ca am renuntat. Cam acestea ar fi cele mai mari neplaceri.
Pro:
  • Deschide culoarea parului pana la 2-3 nuante. Rezultatele sunt mai evidente pe parul vopsit decat pe cel natural, dar diferentele sunt notabile in toate cazurile;
  • Nu numai ca nu deterioreaza in nici un fel firul de par, dar chiar il hidrateaza, il face mai rezistent, mai usor de pieptanat. 
  • Cel mai bine a actionat pe la radacini, unde vopseaua nu isi facuse prea bine treaba si era un fel de portocaliu. 
Cateva cuvinte de final si concluzii:

Chiar daca tratamentul a fost un succes, nu prea cred ca o sa-l repet prea curand, pentru ca nu dispun atat de des de atata timp cat ar trebui ca sa actioneze complet. De asemenea, mi se pare greu de suportat faptul ca masca incepe sa se prelinga pe sub casca.
Rezultatele mi s-au parut intr-adevar foarte bune. Practic, decoloreaza natural si in sensul ca rezultatul e unul natural. Nu conteaza care este nuanta pe care o aveti acum pe par! In urma acestui tratament nu va veti trezi cu parul alb, galbui sau orice alta nuanta care poate rezulta in mod normal, cand va decolorati. 
Nu uitati totusi ca rezultatele sunt proportionale cu nuanta pe care o aveti acum. 
Nu veti reusi sa obtineti blond daca sunteti vopsite brunet in prezent, ci doar un saten mediu. La fel, pe un saten mediu, va iesi un saten deschis. 
Important e totusi ca nuanta rezultata va fi una naturala, placuta si ca nu va deterioreaza firul de par. 
Ramane la alegerea voastra daca vi se pare ca efortul merita sau nu, dar e totusi un tratament pe care va recomand sa-l incercati macar o data. 
Ati incercat pana acum decolorarea naturala?


Please follow me :

15 comments:

  1. Ce imi place rezultatul! Pare ca ti-a deschis destul de mult nuanta parului. Eu am o singura intrebare: rezultatele sunt permanente sau parul isi revine la culoarea normala dupa cateva spalari?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permanente. Cel putin la mine asa a fost

      Delete
    2. Bun bun bun :D
      Azi nu am mare lucru de facut, deeeeci, sper sa rezist cel putin 4-5 ore cu masca in par, ca tot ma batea gandul sa ma blonzesc :P

      Delete
    3. Trebuie rabdare, dar o data la cateva luni, imi mai fac si eu, chiar daca nu prea imi place procesul, totusi rezultatele sunt bune.

      Delete
    4. Eu am avut parul rasprajit de la cat am fortat blondul si cand imi mai vine cheful de o schimbare, mereu imi aduc aminte ca mi-a luat cam 2-3 ani sa revin la parul meu sanatos si ne-crispy, si imi trece cheful :)) Asa sper sa imi mai potolesc piticii :D Mi-am facut deja amestecul, il las sa zaca si pe urma sa vad ce-o iesi. Eu am parul saten cu reflexe blonde deja, nu e foarte inchis, deci sper la un blond nisipiu. Sper :))
      M-am uitat pe net si am vazut ca rezultatele variaza foarte mult, unora abia le-a deschis parul, altele au trecut la blond auriu.

      Delete
    5. Cel mai bine prinde pe parul deja vopsit, pe parul natural rezultatele sunt mai putin evidente, dar oricum merita sa incerci, e greu de zis cum va actiona pe parul tau. La mine diferenta a fost destul de mare.
      Macar te convingi daca merge si in cazul tau suficient de ok. Chiar daca rezultatul nu e destul de evident, masca oricum e sanatoasa si hidrateaza puternic, deci nu ai nimic de pierdut.

      Delete
  2. Nu stiam de aceasta metoda dar e interesanta si de efect. La mine nu e cazul ,raman fidela negrului cel mai negru :D .

    ReplyDelete
  3. Surprinzătoare rezultate! Şi toată aprecierea pentru împărtăşirea acestui tratament, cred că vine în întâmpinarea multor fete care caută o metodă de decolorare cât mai puţin agresivă cu firul de păr. Eu aş da orice să rămân cu negru-albăstrui forever, dar... lunar trebuie să revin la vopsit :-)
    Te pup, weekend minunat! ♥

    ReplyDelete
  4. o sa incerc si eu..mai ales ca sunt brunet inchis!
    am mai aplcat o data si nu s-a decolorat deloc
    depinde de firuld e par, de vopseaua folosita,

    ReplyDelete
  5. am stat 13 ore cu acest amestec si nici un rezultat!!! parul e vopsit cu vopsea permanenta
    la radacini parca o tenta de castaniu.dar la varfuri nimic!!
    asa ca maine merg sa ma decolorez sa scap de brunetul asta si apoi sa ma vopsesc castaniu
    cu produsele tipei la care merg nu am avut probleme cand m-am mai decolorat acum vreun an!
    pacat ca nu am avut rezultate cu masca hand made

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foarte ciudat! La mine diferenta e asa mare! Ma gandeam ca poate nu merge si pe brunet, dar am citit pe net multe cazuri carora le-a mers chiar bine. Poate e parul tau mai rezistent la decolorare?

      Delete
  6. Foarte fain! Desi e posibil sa nu functioneze pe orice tip de par / orice culoare.

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. NU, e important sa folosesti exact aceste ingrediente

      Delete
  8. Tocmai mi-am preparat și eu masca. Eu sunt vopsita roșcat de o luna și jumătate. Sa vedem ce iese!😀

    ReplyDelete

Leave a comment with your opinion or just copy and paste one of these hearts ♡ 💗 💙 💟 💛 ❤