📧 Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

05 January 2016

Reduceri fantoma si alte povesti de la Pepco

Ro Only

Acum cateva luni de zile se deschidea primul Pepco in Buzau. Nu am aflat de deschidere si defapt, habar nu aveam ce si de unde e Pepco, insa am fost placut surprinsa sa il descopar.

Sa fim seriosi, cine a fost prin Pepco, a observat ca au lucruri destul de ieftine (atunci cand sunt la reduceri), produsele sunt destul de dragute si deosebite fata de alte magazine, asa ca, eu am facut cumparaturi destul de multe ori de la ei.
Intre timp, s-a deschis un al Pepco in Buzau, chiar in magazinul din centrul orasului, adica fix langa mine, asa ca pe acest Pepco il vizitam cel mai des.


Daca primul Pepco avea un obicei ciudat de a pastra la raft produse deteriorate saptamani in sir, ceea ce ma facea sa ma intreb daca chiar au atat de multi clienti idioti care rupeau produsele zilnic, sau erau lasate intentionat, in ideea ca le cumpara cineva oricum, al doilea Pepco, cel din centru, era mult mai curat si mai aranjat. Nu imi amintesc sa fi vazut vreodata produse deteriorate sau aruncate pe standuri.
Insa acum doua saptamani am dat o fuga pe la Pepco din centru, dupa ce terminasem cumparaturile. Se intampla pe la orele 18 si ma grabeam. Nu era o coada prea mare, chiar daca ghiseul contine doar doua case, din care eu personal nu am vazut decat una singura functionand mereu. Cu toate acestea, intre ghiseul de plata si primele standuri, distanta e foarte mica, astfel ca, intotdeauna se sta in sir indian.
Cand am ajuns aveam doua sacose (Pepco e in acelasi complex comercial cu un Carrefour Market), nu reusesc sa gasesc nici un dulapior pentru bagaje asa ca am intrebat un lucrator care m-a trimis la casa. Acolo, vanzatoare de la casa se lupta vitejeste cu codul unui produs. Apoi se uita la produsul pe care il scana (era o sacosa de cadouri) si o intreaba pe clienta din fata ei pe cel mai socat, surprins, bulversat ton posibil daca "doar atat cumpara"?
Evident, cand m-am apropiat de casa, atat am auzit din conversatie. Poate erau prietene, poate ii povestise inainte sa ajung eu cum intentioneaza sa cumpere cel putin jumate din magazin si normal, vanzatoarea a ramas marcata de faptul ca i s-a prezentat doar o punga de cadouri. N-am de unde stii. Insa tonul intrebarii mie imi suna a " atata cumperi, saracie?"

Dar poate e doar in mintea mea. Sau poate doar pe mine ma deranjeaza chiar si simplul si nevinovatul "doar atat", chiar si cand e spus pe ton normal. La magazinul din spatele blocului e ok,  pentru ca trebuie sa ceri produsele de la vanzatoare. La casa de marcat, nu-si are rostul.
Adica daca mi-as aminti fix atunci, dupa ce mi-a terminat de scanat produsele, ca mai aveam lucruri pe lista de cumparaturi, ce trebuie sa fac? "Vai, ma scuzati, mai dau o raita prin magazin poate am uitat ceva? Tineti-mi randul, va rog?!?!"

Cum oricum treaba cu scanatul codului nu mergea deloc, am zis sa o intrerup cu intrebarea mea legata de bagaje.
Foarte amabila, desi ma privea ca pe un extraterestru, cu o miscare brusca imi ia sacosa din mana si o pune in spatele tejgelei, in coltul cel mai indepartat. Moment in care am observat ca la casa de marcat vecina era un alt lucrator, total prins in ceva anume, incat efectiv puteai sa-l impusti in acel moment si nu ar fi observat. Tot atunci am observat ca erau niste sertare numerotate 1 si 2, insa erau pline cu umerase si alte accesorii. Deci probabil nu erau pentru bagaje.
Tot atunci observa si vanzatoarea ca mai aveam o sacosa, ofteaza lung si se intoarce la scanat. Intre timp  clienta ii explica ca are de gand sa cumpere si altceva insa a preferat sa ia intai punga de cadou si dupa sa se mai uite prin magazin.
Pentru ca ramasesem langa casele de marcat cu o sacosa "depusa" si una in mana, nu stiam daca sa plec sau sa continui sa astept. Pana la urma, am decis sa nu o mai deranjez, am ocolit ghiseul de case, coada (nu foarte mare, dar care inevitabil bloca accesul la cateva standuri) si mi-am pus singura cealalata sacosa langa prima, cam in spatele celuilalt lucrator, care, inca era absorbit de treaba lui si care, presupun ca nu a observat. M-am miscat repede prin magazin (era foarte liber), nu am gasit ce vroiam asa ca m-am intors la case si m-am gandit ca e mai ok sa imi iau singura bagajele (nu era necesar sa intru in spatele ghiseului, asa ca am considerat ca e ok) si sa nu mai deranjez pe nimeni. Abia in acel moment lucratorul de la casa respectiva a tresarit speriat. L-am linistit, i-am spus ca imi iau bagajele, mi-a zambit si am plecat.

Nu am putut insa sa imi sterg impresia ciudata ca vanzatoarea (cea cu scanatul pungii de cadouri) parea beata, drogata, dezorientata, picata din cer, desi, in masura posibilitatilor, destul de amabila.

Nu stiu de ce, dar intregul episod mi s-a parut ciudat. Probabil e genul acela de situatie in care trebuie sa fii acolo ca sa intelegi. Daca cei doi lucratori de la case s-ar fi transformat in zombi in fata mea, cumva nu m-ar fi surprins.

Si pana la urma.....

Nu ar fi mai simplu sa existe un dulapior pentru bagaje, atata timp cat ai sediul intr-un centru comercial? Ce s-ar intampla daca am veni 20 de clienti dintr-un foc toti cu sacose din alte magazine? Facem o gramajoara de sacose in spatele caselor de marcat? Pana la urma caseritele nu ar trebui sa se intrerupa din servitul clientilor ca sa caute loc pentru bagaje. Eu doar zic. Nu e mare investitie.


Insa alta vizita pe la Pepco m-a surprins cu adevarat si mi-a lasat o impresie neplacuta.

Primisem catalogul acesta:



Vazusem multe lucruri super ieftine si impreuna cu o prietena am decis sa ne ducem miercuri (miercurea trecuta), prima zi de reduceri pe la Pepco.
Am ajuns undeva pe la 14-15 si lucratoarele comerciale inca puneau produsele la stand (cele de la promotie, am presupus eu). Insa cand am cautat produsele reduse, in mod ciudat, toate aveau pretul intreg. Profitand de faptul ca erau multe angajate prin magazin care inca aranjau marfa, le intreb cand intra produsele la reducere. Mi s-a spus sa intreb la casa, inainte sa cumpar, pentru ca ele nu au apucat sa le puna decat la anumite standuri.
Asa ca m-am dus la casa cu unul din produsele "la reducere" ca sa intreb. La casa, aceeasi vanzatoare din povestea de mai sus, de data aceasta era lucida, atenta, evident in episodul trecut o prinsesem intr-un moment de oboseala (sper eu, oboseala si nu altceva). Produsul nu era la reducere. Intreb cand o sa intre, sau daca la celalalt Pepco e deja redus. Mi s-a spus ca nu crede ca vor intra decat cele care au intrat deja. Intre timp a venit o alta angajata la casa care mi-a aratat cateva dintre produsele de pe ultima pagina a pliantului, care erau la reducere. Mi-au sugerat cu dezamagire ca genul acesta de lucruri se intampla. Ca multe produse din pliante, nu intra la pretul indicat. Am presupus dupa atitudinea lor ca au avut si in trecut probleme de acest gen.
Imi imaginez ca sunt clienti care isi varsa nervii pe vanzatoare pentru aceste motive. Mi-au explicat ca sistemul nu se up-dateaza la ei in magazin si sa nu tine de competenta lor.

Eu personal nu observasem pana acum, desi am tot facut cumparaturi de la Pepco. Dar adevarul e ca de cele mai multe ori, cumpar mai multe lucruri si aproape niciodata nu verific bonul sa vad cat am platit.

De atunci nu am mai intrat prin Pepco. Ieri o vecina mi-a povestit ca a vrut sa-si cumpere cumpere un articol care aparea redus la 5 lei. La casa a platit 8 lei. I-a fost rusine sa intrebe ce s-a intamplat si a platit oricum. Deci problema persista.

Sincera sa fiu si eu sunt rusinoasa. Mi s-a mai intamplat in diverse magazine sa platesc alt pret la casa decat cel afisat pe stand. In sensul ca la stand, produsul are un mare banner cu pretul "EXPLOZIV" de mic, insa la casa, observi ca platesti de 3 ori mai mult. In Carrefour un client din fata mea, a facut mare scandal din acelasi motiv si pana la urma a platit pretul de la stand, nu cel din sistem. Nu stiu cum.
Oricum eu nu as putea sa fac scandal, sa las sa astepte tot magazinul dupa mine, ca sa "mi se faca dreptate".

Daca vorbeam de un magazinas de cartier, as fi presupus ca e o strategie "made in Romania", mizand tocmai pe faptul ca, fie clientul nu observa, fie ca se va decide sa cumpere oricum.
Insa daca vorbim de un lant de magaine, chiar nu inteleg. Investesti in publicitate, in printarea unor pliante, in distribuirea lor, iar dintr-un total de 27 de produse care apar la pret redus, in sistem apar 4-5. Care e logica?


Presupun ca, cineva nu isi face treaba. Nu stiu daca problema cu reducerile de la Pepco sunt pe plan local, doar la Buzau sau daca e ceva general valabil.
Nu am tangenta cu Dreptul Comercial, insa in articolulul 80 din legea 650 se mentioneaza:



". utilizarea denumirii <<soldare/solduri/soldări>> sau a sinonimelor acesteia, în cazuri în care aceasta nu este în legătură cu o operaţiune de soldare astfel cum este definită de prezenta ordonanţă, cu amendă de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei şi cu interzicerea practicării acestei denumiri;"


Curiozitatea mea este, vi s-a intamplat sa va treziti ca platiti mai mult pentru un produs? Cum ati reactionat? L-ati platit oricum?


UPDATE:
Am primit un email din partea PEPCO prin care  mi-au multumit pentru observatii :
"Incep prin a iti multumi pentru observatiile publicate in articolul din 5 ianuarie 2016.
Cuvintele scrise de tine au fost “auzite” si vor avea un ecou pozitiv substantial in urmatoarele activitati comerciale desfasurate in magazinele PEPCO, credem cu tarie ca transparenta si onestitatea sunt singurele instrumente prin care putem ajunge la inimile clientilor nostri. Si mai credem ca uneori micile greseli pot duce la lucruri extraordinare atunci cand exista viziune si implicare. Articolul tau reprezinta pentru noi un instrument de perfectionare si de cresterea a satisfactiei clientilor in viitor."


Eu ma bucur ca exista implicare activa si comunicare cu clientii. Sper ca pe viitor voi reveni cu mai multe cuvinte de lauda. 



Please follow me :



Vote my Looks:

2 comments:

  1. am fost o singura data la Pepco si mi-a placut ce am gasit acolo. Nu am intampinat probleme dar o sa fiu mai atenta de acum. :)
    pupici!

    http://cherryqueendee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. frumos ca ti-au raspuns, si poate se vor lua masuri.La Iasi nu am avut niciodata probleme..in afara de randul al casa care obtureaza accesul la unele rafturi, e ok.Nu sunt mereu promotii, dar deja sunt mult mai ieftine produsele decat in alte magazine.De ex in Carrefour aproape aceiasi bluza de copii, acelasi material, doar desenul de pe ea difera e la 30 ron, acolo e 15 ron.Deci eu sunt multumita de preturile lor.
    Urat in schimb cu ceea ce apare in catalogul lor si in magazine nu se aplica reducerea!

    ReplyDelete

Leave a comment with your opinion or just copy and paste one of these hearts ♡ 💗 💙 💟 💛 ❤