📧 Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

18 August 2016

DIY: Cum te vopsești albastru, gri sau roz fără vopsea sau nuanțator? Doua metode de facut acasă


N-are rost sa vă spun că eu am descoperit această metodă în urma unui accident stupid.

Tocmai vopsisem o prietenă cu negru- albăstrui. Pe ultima sută de metrii însă, nu mi-a mai ajuns vopseaua, asa că am adăugat șampon- mult șampon. Cred că ați utilizat și voi trucul acesta, când nu v-a mai ajuns vopseaua. Nu e ideal, dar merge.


Ei bine, amestecul îl facusem într-un dozator de șampon și nu într-un bol normal de vopsit. Apoi s-a întîmplat ca acel șampon să fie același pe care îl foloseam în mod normal și cumva am ajuns să mă spăl cu amestecul de vopsea și balsam, în locul șamponului obișnuit.
M-am speriat maxim când am realizat, pentru că eu eram blondă pe atunci.

Însă, în loc să mă trezesc brunetă, m-am trezit cu reflexe gri- albastrui- care erau și foarte frumoase.
Apoi au ieșit la câteva spălari.

Desigur, au trecut ani de zile până să îndrăznesc să testez iar metoda, dar când am căutat pe net, am descoperit ca americanii folosesc această metodă de cand lumea și pământul.

Când să folosiți acel fel de nuanțator:



  • pentru a obține reflexe argintii pe un păr blond deschis (blond deschis înseamnă inclusiv acel blond pui urât cu care ne mai alegem după o decolorare)
  • pentru a obține nuanțe turbate sau pastel (eu numesc nuanțe ”turbate” orice nuanța puternică în păr începând de la roz fuchsia până la albastru închis), dar și roz pal, mint green sau albastru pastel- ciel.
  • pentru a obține nuanțe de mov sau roșcat pe un păr șaten deschis.

Cui ii va funcționa această metoda:


Brunetele să nu își facă mari speranțe. Deși eu nu am încercat pe brunet sau șaten închis, estimez că acest nuanțator va prinde doar pe nuanțele deschise, deci:
  • orice blond- de la inchis- blond pui, pana la blond foarte deschis cenușiu;
  • șatenul deschis, uneori și aramiul- portocaliul cu cate te alegi dupa un decolorat nereușit.
  • prinde si pe păr nevopsit, însă cel mai bun rezultat o să-l vedem pe părul vopsit.
  • părul ombre sau balayage are cele mai multe șanse la un rezultat optim.

Două metode diferite, in funcție de tipul de păr:



  1. pentru părul foarte uscat, amestecul se poate face cu balsam de păr;
  2. pentru parul gras, amestecul ar fi mai bine sa fie făcut cu șampon.
Acum, indiferent de tipul de păr, dacă vreți culoarea pe tot părul, ar fi mai usor să îl faceți cu sampon, pentru ca se aplică mai ușor uniform.
Dacă vreți pe suvițe sau porțiuni, șamponul e prea lichid pentru această operație. Deci mai bine mergeți pe balsam/mască de păr. 
Balsamul are însă dezavantajul că nu va ieși chiar asa uniform- din experiența mea. Merge pentru o nuanțare suvițată.

Materiale necesare:



  • Mânuși (pentru orice eventualitate)- nu sunt necesare pentru amestecul cu șampon, pentru că dacă vă clătiți repede, nu o să păteze.
  • Tub de vopsea ( explic mai jos de care fel) sau mixton;
  • Șampon sau balsam, în fucție pentru care vă decideți. 

Cum măsurăm cantitățile


La 100 ml sampon sau balsam (sau cam jumatate de tub normal de șampon sau balsam- pentru că în general au 250 ml) adaugați cam 10 -20 cm de vopsea.
Ca să estimați ce înseamnă acesti 10-20 cm, imaginați-vă că ați întinde vopseaua care iese din tup de-a lungul unei rigle. Nu e nevoie să măsurați efectiv, o să realizați la ochi cam cât înseamnă aceasă cantitate.

Sau, dacă vreți o nuanță mai intensă, sau dacă culoare părului e mai inchisă (blond închis sau șaten deschis), puneți pana la 30-35 cm de vopsea.

Amestecați foarte bine. O să vedeți că veți amesteca mult mai mult timp, nu ca la vopsea, pentru că se omogenizeaza destul de greu.

În cazul în care vreți să faceți suvițe, folosiți pensula de vopsit. Pentru ombre, dacă va simțiți mai experți, puteți face si direct cu mainile (folosiți mănuși), dacă nu, cereți ajutorul și faceți tot cu pensula.

Timpul de actiune variază în funcție de nuanța pe care o dorești dar și de nuanța pe care o ai in păr. Deci, 10-15 minute dacă esti blond- deschis si vrei o nuanțare usoară, care se vede mai mult la lumină naturală. Pană la 30-40 minute dacă vrei nuanță puternică și nu ai nici părul prea deschis la culoare.
Cel mai bine supravegheați în timp ce acționeză. Când vi se pare că ați ajuns la nuața dorită, clătiți.
Important: nu mai șamponți încă o dată cu șampon normal. Clatiți doar cu apa. Si eventual folosiți doar un balsam leave-in.
Ca idee, nu se întamplă mare lucru dacă depașiți timpul de acțiune indicat de mine- decât că nuanța poate ieși prea puternică (dar o puteți scoate la spălat). Ideea e ca nu distruge părul.


Vopsea sau mixton

Pentru roz- merge să folosiți o vopsea roscat- mov; nu adaugați prea multă vopsea in amestec, ca să nu iasă roșu. Sau mixton roșu sau mov- in funcție de rozul pe care vreți să-l obținți.

Pentru nuante de verde- tot mixtul albastru combinat cu mixton gri. Acestea pot fi inlocuite cu vopsea obisnuită negru- albăstrui și vopsea blond deschis cenușiu, într-o oarecare măsură. Dacă nu aveți deloc la îndemână mixtonuri, e ok să înlocuiți cu aceste vopseluri (nu contează brandul). Deci și pentru verde, citiți mai jos la albastru. La combinația de albastru și gri, sau în locul vopselei gri, adaugți și vopsea blondă dacă aveți. Verdele va iesi- mai mult spre verde laguna sau turquoise.

Pentru nuanțe de albastru-  aici e un pic riscant. Dacă sunteți blond- in funcție de cât de deschis e blondul adaugați mai puțina vopsea. Puteți folosi vopsea negru- albăstrui, însă ideal ar fi un mixton albastru. Eu folosesc mixtonul albastru de la Kallos. Pentru ca e super ieftin si are si cantitate mare. Mai exact, in jur de 10 lei.

Poza de mai sus e din catalogul Kallos. Nuanțele din dreapta sunt mixtonuri. Nu contează cum arată acolo, ca ideie, fiecărei persoane ii va iesi o nuanță diferită de albastru, in funcție de câtă cantitate folosește, dar și de nuanța pe care o are în păr.

Veți găsi și alte mixtonuri în comerț, dar Kallos e cel mai ieftin. Dacă nu aveți magazine care comercializează astfel de mixtonuri, puteți comanda si online de pe Kallos. Sunt ok, am comandat și eu. Vei fi și sunată pentru a ți se confirma comanda, etc.
Pentru gri- fie el o tenta ușoară de gri, fie gri- gri ca în poza de mai jos-  clar mixton (tot Kallos am folosit eu) gri, dar și puțin albastru (recomand, nu e obligatoriu).
Deci 0.11 cam 20-30 cm + 5-10 cm 0.88

Observatie: 

Fie ca vreți gri ombre, fie pe întreg părul, aplicați amestecul cu șampon pe tot părul. Nu va face mare lucru pentru radacinile naturale, doar le va face mai opace si mai lucioase. Dar trecerea va fi mai plăcută.


Ce trebuie să știți despre mixtonuri

Ele nu dureaza. Și dacă le folosiți in amestec cu oxidant (deci ca pe o vopsea), ele oricum nu vor rezista prea mult pe păr.
În coafor ele nu prea se folosesc ca atare, ci în combinatie cu alte vopsele de păr, pentru un plus de nuanța sau pentru a scoate/calma nuanțele neplacute.
De exemplu, mixtonul gri si albastru se adaugă pentru a acoperi nuanțele de galbui sau portocaliu care rămân în urma decolorării.

Pentru brunete sau cele care au o nuanță închisă la păr, dar  vor  nuanțe de roz- albastru-verde, metoda de mai sus nu prea va funcționa. Însă aveți o sansă daca veți folosi mixton în combinație cu oxidant de 3%. (merge si 6%, dar mic risc de deteriorare a părului). Nuanța obținută, va iesi însă la spălat, nu e permanentă. Mixtonurile nu sunt permanente- indiferent cum le folosiți.


De ce amestecam cu șampon/balsam

Dacă am fi folosit mixtonurile cu oxidant de 3% nu ar fi deteriorat oricum părul, e adevărat. Însă culoarea e mai greu de controlat. Plus e mult mai greu de amestecat un mixton ca si vopsea. Folosit ca atare, mixtonul albastru de exemplu- adica un tub mixton + un tub de lotiune oxidantă va rezulta în negru albăstrui, nu albastru. Ca să obtineți albastru din vopsit, chiar si coafezele au probleme cu cantitatile amestecate (vor fi amestecate mai multe mixtonuri plus vopsea de bază), plus ca trebuie luat în considerare și tipologia părului. Pe scurt, prea greu de facut acasă, prea multe vopseluri si mixtonuri de cumpărat si ghici ce? Rezultatul va dura undeva la 2 săptămâni.

Nici una din cele doua amestecuri- fie cu sampon sau cu balsam nu decoloreza, nu deschide, nu afectează în nici un fel firul de păr. Nici nu pătează pernele sau altceva.


Cât durează nuanța astfel obținută

Nu foarte mult. Poate dura doar până la următoarea spălare. De obicei, dispare treptat, în câteva spălari. Evident depinde de la om la om, însă ca o medie, voi spune că durează in jur de 3-4 spălari.

În unele cazuri- rare desigur- gen daca te-ai decolorat puternic recent sau ai o nuanță de blond foarte deschisă, există șansa (sau neșansa) să nu îți mai iasă noua nuanță din păr, chiar si dacă ai facut- doar cu șampon/balsam. Acest lucru se întâmplă pentru că, în urma decolorării puternice, firul de păr este golit pe interior. Și atunci va fi tenta să absoarbă orice pigment cu care intră în contact, fie el și din șampon.
Cazurile acestea sunt rare. Dacă totuși vi se întâmplă și vreți să scăpați rapid de noua nuanță, vă recomand o metodă care la mine a funcționat de minune (citiți mai jos).

Cum scăpăm rapid de nuanța obținută prin acest nuanțator

Dacă nu vă place rezultatul obținut, nu va chinuiți să vă spălați de o mie de ori in aceeși zi.
O metodă bună și foarte sănătoasă pentru păr e să aplicați ulei de măsline, în felul următor:
  1. Aplicați o cantitate generoasă de ulei de masline (dacă aveți ulei de măsline neprocesat, cu atât mai bine), începând de la rădăcini, masând întens. 
  2. Aplicați și pe restul părului, șuviță cu șuviță. 
  3. Masați suvițele bine și apoi lăsați să acționeze, punănd eventual o cască peste păr. Timpul de actiune recomandat de mine e cât mai mare. Puteți lăsa să acționeze și peste noapte dacă aveți rabdare. Dacă nu, măcar 2 ore. Metoda e bună si pentru a scoate ușor nuanțe nedorite dupa vopsire.

Ce faci daca nu ți-a iesit nuanța dorită:

  • Situația 1: Nu a prins deloc- dacă ai culoarea părului deschisă, dar nu ți-a prins deloc, atunci amestecul a fost prea slab sau durata de actiune prea mică. Dacă ai nuanța închisă în păr, la fel, încearcă din nou cu un amestec cu mai mult mixton/vopsea, lasă mai mult să acționeze. Dacă nici așa nu merge, posibil să fie părul prea închis să prindă. Va trebui sa incerci varianta vopsea + mixton + oxidant;
  • Situația 2: A prins o nuanță prea slabă. Dacăîți doreai o nuanță mai puternică, repetă procediul cu mai mult mixton/vopsea și timp mai mult de actiune. Prima încercare ia-o ca pe un test, pentru a afla cât tebuie să amesteci pentru părul tău. Fiecare tip de păr e unic, așa că, o rețetă să meargă la toată lumea nu prea se poate.
  • Situația 3: A prins o nuanță prea puternică. Aplica masca de ulei de măsline să mai stergi din mixton, iar data viitoare, amestecă mai putin mixton/ vopsea și lasă să acționeze mai puțin timp.

Care e diferența dintre acest fel de nuanțator facut în casă și cel din comerț

Evident cel din comerț e deja dozat perfect, în timp ce vouă e posibil să vă ia cel puțin o încercare nereușită până reușiți să ajungeți la combinația perfectă. 
Dar marele avantaj e că metoda mea e mai economică. Dintr-un tub de mixton sau vopsea, puteți face amestec nuanțator multă vreme. Iar șampon sau balsam/mască aveți oricum în casă. 

Recomand să folosiți amestecul imediat ce îl faceți, însă poate fi folosit și mai tarziu, dacă vă rămâne. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla e să nu mai acționeze. Dacă însă aveți tendința de a fi alergice la vopsea sau aveți scalpul iritat, evitați să aplicați pe rădacini și evitați să păstrați amestecul deja făcut de la o spălare la alta.


Și acum, să vă arat câteva rezultate obținute de mine!


Aici- pe blond mediu- am adugat extrem de mult mixton albastru (0.88). Și astfel m-am trezit cu brunet în păr, în loc de albastru.  A ieșit la spălat. Însă, dacă vreți din blond să vă faceți brunet, pentru o perioadă scurtă, fără să vă afecteze blondul, puteți face așa;

25% Mixton albastru (Kallos nr. 0.88) / vopsea negru albăstrui + 75% sampon/balsam.

O să iasă brunet. Atenție totuși să nu faceți asta imediat după o decolorare (cu pudra decolorantă) pentru că, asa cum am spus, vă puteți trezi că părul a absorbit prea bine nuanța și nu mai puteți scăpa de ea.

Aici e doar ușor nuanțat cu gri; în prima poză e cam nuanța mea originală- blond deschis auriu, iar in a doua e spre blond cenușiu. În a doua poză nu sunt prospăt facută cu gri, dar pentru că rezultatul dispare treptat, încă se mai observa.  O să revin și cu o poză facută cu gri in prima zi.


Iar acum cateva zile, am facut o prietenă cu acest nuanțator. Ea avea un ombre-balayage facut de acum câteva luni (tot de mine), un fel de blond auriu- aramiu. Vă arat cum i-a prins ei pentru că rezultatul a fost super-interesant: la lumina de afară-naturală este gri-usor albăstrui; la lumină caldă e in schimb mov-lila; iar la lumină albă- de neon e aproape albastru.

Pozele sunt făcute cu telefonul, dar cred că se vede destul de bine rezultatul.

Deci în prima poză e culoarea dinînainte de nuanțare. Poate un pic mai deschisă decât se vede in poză, dar nu cu mult. 
A doua poză, este exact cum se vedea în prima zi, după ce am aplicat acest nuanțator (l-am facut cu șampon+ 20 cm albastru 0.88 +10 cm gri 0.11), dar la lumina camerei (deci o lumină calda).
La lumină de neon se vedea gri albăstrui, dar mai mult spre turquoise decât spre gri. Iar la lumină naturală e un gri frumos.
Și câtva poze la lumina de neon:


Please follow me :



Vote my Looks:

22 comments:

  1. M-ai facut curioasa din titlu :) as vrea si eu niste suvite colorate. Sunt vopsita asa ca o sa incerc :D

    ReplyDelete
  2. hmmm, tare interesant, oare cu parul alb ce iese? o sa incerc ceva...

    ReplyDelete
  3. Imi place ideea, suna periculos :))

    ReplyDelete
  4. Eu am folosit tot felul de sampoane cu nuantator pentru a scapa de nuanta de galben, dar nu functioneaza chiar cum mi-as dori. Cred ca o sa incerc si eu metoda asta, mai ales ca am si un magazin cu produse kallos in apropiere.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am incercat aceasta metoda si, serios, sunt extrem de multumita! Este mult mai rentabil ca un sampon colorant, iar rezultatele sunt mult mai vizibile! Multumim pentru sfat!

      Delete
    2. Da-te cu violet gentiana. iese un blond gri. testat pe capatana mea de ani de zile. doar cateva picaturi la 1 litru de apa.

      Delete
    3. Sau nuantator silver reflex de la Kallos.

      Delete
    4. sau nuantator silver reflex de la Kallos.

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. As vrea să stiu vopseaua se amestecă normal cu oxidant apoi cu sampon?

    ReplyDelete
  9. Fără oxidant. Deloc. Doar șampon sau balsam, în funcție de tipul parului tau

    ReplyDelete
  10. Si merge cu orice fel de vopsea negru albastrui ca nu stiu daca gasesc vopsea de la kallos?

    ReplyDelete
  11. Eu sunt decolorata blond si as vrea sa-mi iese gri dar as vrea sa stiu daca meege si cu alta vopsea ca sa nu mai astept până comand până vine comanda....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orice vopsea e ok, presupun. Eu Kallos am folosit, dar poți încerca alta marca, nuanța e importanta și mai ales proporțiile amestecului

      Delete
    2. Buna! vreau sa incerc si eu aceasta metoda, insa voiam sa stiu: si in cazul mixtonului, se amesteca doar tubul de opsea cu samponul, fara oxidant deloc? multumesc mult!

      Delete
  12. La spalari iese atat de repede ca albastru de metil? Sau mai tine pe par macar 3 spalari , te intreb pentru ca eu m-am vopsit acum vreo 7 luni cu albastru de metil si trebuia sa ma fac la fiecare spalare din nou ca sa tina culoarea si eram si toata albastra pe spate 😂😂 ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depinde. Eu de exemplu, am incercat candva metoda cu albastru de metil si a iesit extrem de greu din par. Pentru rezultate mai durabile, incearca sa faci asta, imediat dupa vopsire sau decolorare, pentru ca atunci firul de par este mai predispus sa ”absoarba” pigmentul. In plus, pentru a prelungi durata culorii, poti folosi sampoane fara sulfati, desi acestea sunt in general mai scumpe si greu de gasit. Totusi, majoritatea sampoanelor din comert sunt destul de dure si probabil vor ”curata” pigmentul din par destul de repede.

      Delete
  13. Buna ziua! Eu as dori ss ma fac gri,cum pot sa reusesc? Sampon cu vopsea neagra? Multumeac

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ideal ar fi un amestec de tonner gri și albastru. Dar șampon cu vopsea negru-albăstrui (vopsea în proporții mai mici, dacă parul e blond foarte deschis) poate sa meargă.

      Delete
  14. Interesant! Nu știam de metoda asta, însă mie mi-au ieșit rădăcinile roz zmeură din greșeală prin altă metodă, mult mai invaziva însă și nu recomand celor cu parul degradat.

    Eram deja vopsita cu Roșu Grenadine de la Loncolor iar peste am pus Mov Intens de la aceeași companie. A ieșit un roz zmeură pe la rădăcini, care mie însă mi-a plăcut. Culoarea mea naturală este castaniu închis, însă încă mai aveam pe la vârfuri puțin negru albăstrui, vârfuri care acum arată mov închis. E o culoare ciudată rău, însă eu o ador. În general, nu am nici o problemă cu o culoare neuniforma sau foarte stridenta la par.

    P.S. Nu promovez compania loncolor, cumpăr vopseaua doar pt că e ieftină și oricum mă vopsesc des, nu am pretenții să reziste culoarea luni întregi.

    ReplyDelete

Leave a comment with your opinion or just copy and paste one of these hearts ♡ 💗 💙 💟 💛 ❤