📧 Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

19 April 2016

O luna de la operatia laser de corectare a miopiei


Ro Only

Cand m-am decis pentru operatia de corectare a miopiei, a fost din cateva motive:

  • purtam deja lentile de contact de aproximativ 10 ani. Lentilele au avantaje si dezavantaje (puteti citi aici). Insa ma saturasem si de asta. Ma gandeam sa incerc lentilele de noapte, care corecteaza vederea pe timpul noptii si deci nu mai e necesar sa le porti ziua. Intr-un final, m-am decis totusi in favoarea operatiei;
  • aveam miopia de -3,25 la ambii ochi, stabila, de cel putin 7 ani. Chiar daca e considerata o miopie mica, in realitate, nu vedeam la laptop sau dincolo de vreo 30-40 cm.  
  • atunci cand purtam lentile, machiajul ochilor devenea mai dificil, trebuia sa caut mereu produse bio, ceea ce era mult mai greu. Produsele normale- in special rimelul-  ma iritau.
  • ochelarii ii port de la 12 ani. Lentilele nu le poti purta 24 din 24. Cand plecam undeva, trebuia sa am grija sa nu uit atat ochelarii, ochelarii de soare, lentile, cutia pentru lentile, solutia de clatit si solutia de pastrat lentilele.
  • operatia de corectare cu laser se poate face undeva in intervalul 18- 45 ani.

Am ales sa fac interventia la clinica Oftalux (au sediu in Bucuresti si in Constanta). Preturile, per total mi s-au parut chiar mici, fata de oferta pietei, in general.

Fara sa am intentia de a le face reclama, atat medicul cat si personalul au fost ok. Ti se explica tot procesul, clinica e mica, insa placuta, nu am nimic de reprosat. 
Mentionez si aceste lucruri, pentru ca, desigur, inainte sa aleg o clinica, am citit tot ce se poate gasi pe net, iar multi pacienti au intampinat si probleme de comportament si politete, cand au urmat aceeasi procedura, la alte clinici din tara.

Deci da, clinica in sine, v-o pot recomanda cu incredere, in urma experientei mele. 

Insa procesul in sine, a fost groaznic pentru mine. Daca ar fi sa o fac din nou, stiind ce stiu acum, nu cred ca as mai dori sa incerc aceasta procedura.


Tot din experientele altora, am aflat ca in unele cazuri, perioada de recuperare poate fi extrem de dureroasa. Unii afirma ca laserul cu excimer Lasik e mult mai dureros decat PRK, altii spun ca a fost exact invers (dintre cei care s-au operat la fiecare ochi cu o procedura diferita).

Cum a fost in cazul meu:

  1. Operatia in sine nu e dureroasa- adevarat. Insa nici placuta nu a fost. Chiar daca nu doare, simti totul. Adica simti decuparea flapului, inelele care raman pe ochi (care pastreaza ochiul deschis) provoaca disconfort maxim, iar cand sunt puse pe ochi si respectiv scoase, e dureros, chiar si pentru ochiul anesteziat. Apoi, picaturile care iti sunt puse in ochi, in timpul operatiei, nu dor, nu sunt chiar deranjante, insa spalaturile cu apa sunt groaznice. Da, nu dor. Insa imagineaza-ti ca stai cu ochii deschisi la maxim, fara posibilitatea de a clipi, apoi primesti un jet de apa in ochi. Placut, nu? Iar la final, trebuie mentionat mirosul de carne arsa, atunci cand actioneaza laserul efectiv. Daca la primul ochi am suportat, deja la al doilea imi era sincer frica ca nu o sa reusesc sa suport. Deci da, per total, operatia aceasta nedureroasa a fost- extrem- extrem de neplacuta in cazul meu. Spun in cazul meu, pentru ca inaintea mea a mai fost o fata, care nu a fost deloc deranjata de acest proces. Presupun ca pentru fiecare e diferit.
  2. Cand iesi din operatie, incepi sa vezi. In ceata. Dar diferenta o vezi. Nu te doare nimic. Te simti perfect si te gandesti ca totul o sa fie ok. La 10 minute dupa ce am parasit clinica, lumina a inceput sa imi arda efectiv ochii. Ochelarii de soare nu faceau deloc fata. Pe tot drumul cu masina de la clinica pana acasa, mi-am pus un pulover gros in cap, peste ochelari si nu m-a ajutat la nimic. Cu cat trecea timpul, arsurilor s-au alaturat dureri de dinti, de falca, de ceafa. Dureri de gripa groaznica. Nu stiu daca pot fi descrise. Nu am mai reusit sa deschid deloc ochii. Asa ca a trebuit sa fiu condusa, pana in pat. Lacrimam puternic si lumina ma ranea prin ploapele inchise strans. Am luat calmante, care nu si-au facut deloc efectul de data asta. Nu am reusit sa-mi pun singura picaturile pe care trebuia sa le pun dupa operatie. Slava Domnului, am reusit sa adorm destul de repede. Cand m-am trezit, pe seara, am reusit sa deschid ochii. Durerile devenisera suportabile. M-am gandit ca raul a trecut.
  3. Incepand cu a doua zi dupa operatie, sensibilitatea la lumina insa, era maxima. Nu ma putea uita nici macar la telefon. Era prea dureros. Chiar daca multi au descris senzatia dupa operatie ca "nisip in ochi", eu as descrie-o ca si cum cineva ti-a turnat sampon in ochii deschisi. In saptamana dupa operatie am fost fortata sa experimentez multe calmante, pentru ca din cauza durerilor si usturimii, nu mai reuseam sa dorm. Prima saptamana a fost groaznica. Abia reuseam sa deschid putin cate un ochi, cand si cand. Nu reuseam sa imi fac nici o cafea singura. Nu ma asteptam deloc sa fie atat de rau. Si totusi, acestea sunt simptome normale, pe care cei mai multi le au in prima saptamana dupa operatie. E devarat ca unii oameni trec mult mai usor peste aceasta perioada. Evident, nu a fost si cazul meu.
  4. Luni a fost operatia propriu-zisa, iar vineri mi-au scos lentilele de protectie. Imediat dupa, arsurile si in mare parte durerile mi-au disparut. Sensibilitatea la lumina s-a diminuat notabil. Puteam sa tin ambii ochi deschisi si la modul general sa ma descurc. M-a descurajat faptul ca nu reuseam sa vad prea bine. Imi era foarte greu sa focusez la diverse distante. Am inceput sa vad mult mai rau de aproape. Nu foarte bine nici la distanta.
  5. La o luna de operatie, continui cu picaturile pe care le voi folosi cel putin inca 5 luni de acum inainte. Inca e dureros sa ma frec la ochi (lucru interzis in prima perioada), dimineata ma mai trezesc cu senzatie de usturime si ochi uscati. Vederea este mult diminuata la lumina slaba sau intuneric. Inca am ramas cu o oarecare sensibilitate la lumina (mai mare decat sensibilitatea normala), insa nu ma deranjeaza prea tare aceste aspecte. Desi  a trecut mai mult de o luna, vederea nu s-a stabilizat, inca nu vad perfect la distanta, imi e greu sa focusez de la aproape la departe si invers. 
  6. Inca nu sunt convinsa ca operatia a reusit 100%, pentru ca da, uneori, nu se face o corectare totala. Sper sa nu fie si cazul meu, pentru ca nu cred ca mi-as dori sa trec din nou prin acest proces. Rezultatul final s-ar vedea undeva la 6 luni, iar in acest timp se pare ca exista posibilitatea ca vederea sa fluctueze. Adica o perioada sa vezi mai bine, iar in urmatoarea mai slab. Sau cu un ochi sa vezi perfect, in timp ce cu celalalt nu prea. 
  7. Maine voi face vizita de o luna si probabil voi afla mai multe.

Concluzii?

Unii vor spune ca se merita sa treci printr-o saptamana de suferinta pentru a scapa de ochelari. Si desigur, in fond, nu pentru toata lumea e la fel de rau. Recuperarea e diferita pentru fiecare. Insa eu, au fost luata pe nepregatite- ma asteptam sa fie dureros, insa nu chiar atat de dureros. Tocmai, pentru ca am "experimentat" dureri la viata mea, credeam ca stiu ce va urma. 


Daca as fi scris acest articol in prima saptamana dupa operatie, v-as fi recomandat sa ramaneti linistiti la ochelari si v-as fi spus ca nu se merita deloc. Acum, pentru ca a trecut ceva timp si omul mai uita, as spune ca se merita. Da, e ciudat pentru mine, dupa aproape 20 de ani, sa vad efectiv cu ochii mei. Sa ma trezesc dimineata si sa nu caut prima oara ochelarii. E placut.
Acum ma bucur ca am facut-o. Daca e si 100% reusita, pot spune ca s-a meritat.

Probabil ca peste 6 luni o sa fiu si mai incantata. Nu stiu. O sa revin cu pareri.

Sper ca nu am descurajat prin povestea mea pe cei care vor sa urmeze aceasta procedura. Nu e aceasta intentia mea. Insa ar fi bine sa fiti pregatiti. Prima saptamana e cea mai grea. Chiar veti avea nevoie de cineva constant langa voi.


Alte detalii:


  • Exista si o alta procedura, care ar trebui sa nu fie deloc- deloc dureroasa. Aceasta e ReLEx Smile si, daca vreti sa nu treceti prin perioada groaznica de dupa, incercati sa gasiti clinici care efectueaza aceasta procedura.
  • La Oftalux, operatia a costat 2900 lei la ambii ochi. Plus consultatia pre-operatorie de 200 lei. Apoi or sa mai coste intre 50 lei lacrimile artificiale (o sa le folositi constant, multe luni de zile, un tub va ajunge cam o luna), in jur de 30 lei fiecare Vigamox, Diclofenac, Fumetol S- pentru primele saptamani (cel putin acestea mi-au fost recomandate mie), iar timp de 6 luni veti folosi Artelac Splash si Artelac gel- in jur de 100 impreuna- pe care o sa le gasiti greu in farmacii (daca aveti ocazia, cumparati-le de la farmacia Tei, unde sunt pe stoc si costa mult mai putin).
  • Artelac Splash are cel mai groaznic recipient. Arata ca in poza de mai jos si cumva, ar trebui sa tasneasca doar o picatura cand apesi. In realitate (seamana oarecum cu recipientul de la Olynth), e imposibil sa apesi pe el (se apasa greu) si sa tintesti in acelasi timp si ochiul. Nu scoate deloc calumea picaturile. Eu am rupt ambalajul si am turnat picaturile intr-un dozator normal, pentru ca efectiv nu-l puteam folosi. Daca puteti, cereti medicului sa va recomande alt produs, o sa va chinuiti groaznic cu el. Eu am apucat sa imi cumpar cateva sticle, deci asta e.

Nu stiu daca am uitat sa va spun ceva. 
Daca aveti intrebari, mi le puteti adresa in comentarii si va voi raspunde cat mai rapid.



Please follow me :



Vote my Looks:

33 comments:

  1. chiar interesant subiectul, aveam nevoie de informatii!

    ReplyDelete
  2. Și eu am miopie și sunt purtătoare de ochelari de vreo 10 ani deja.
    Mai nou vreau să trec și pe lentile, deși am luat și eu în calcul varianta operației cu laser.

    Însănătoșire grabnică își doresc și, personal, aștept să ne ții la curent cu evoluția ta. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca nu esti decisa pentr operatie inca, poti incerca lentilele de noapte. Desi eu nu am mai apucat sa le incerc, mi-au parut o alternativa mai comoda la cele de zi.

      Delete
    2. ai fost un caz rar, daca ai intampinat dureri asa de mari....am facut operatia in 2001 la Oculus, si a fost muult mai simplu decat la tine...nu au fost dureri, doar minime, dar era sa fac un atac de panica pe patul de spital, cand imi tot umblau in ochi sa imi caste ochii.
      Senzatii de usturime si durere nu am avut, doar senzatia de nisip in ochi (care a durat luni de zile), iar fotofobie nu am avut (dar m-am operat in nov).
      Ma rog, as recomanda operatia, desi am ramas cu sunburst la sursele de lumina noaptea si cu o diminuare a vederii pe timp de noapte.

      Delete
    3. Asa am crezut si eu, ca sunt un caz rar, dar se pare ca nu, cel putin daca stai sa cauti opinii pe google. Oricum, o sa postez in curand si impresiile dupa un an de la operatie.
      Ca idee, am citit ca unele persoane practic nu au avut nici o senzatie- durere etc. O fi de noroc

      Delete
  3. Si eu m-am operat acum 4 ani tot la Oftalux, aveam -3.50 la ambii ochi si purtam ochelari de 10 ani si ca si tine, era suparator ca nu vedeam la cativa metri chipurile oamenilor, nu ii distiingeam cum trebuie, nu-i recunosteam pana nu ajungeau langa mine. De asta m-am decis sa ma operez.
    Chinul trece, stai linistita, vederea se va clarifica perfect. Si in primele 6 luni de la operatie vei mai avea perioade cand nu focusezi foarte bine la distanta, e normal, mie mi-a explicat doctorul lucrul asta si de asta nu intram in panica cand mi se intampla.
    Pe mine m-a costat 2100 lei cu tot cu drum, tinand cont ca sunt din Bv.
    La mine nu a fost atat de groaznic cum ai descris tu prima saptamana dupa operatie. A fost nasoala fotofobia, durerile, usturimile, dar nu chiar atat de insuportabile.
    Problema cea mare este ca doar un an, doi te poti bucura de o vedere perfecta.
    Si apropO, vederea nosturna este intr-adevar afectata de operatie si nu isi revine. Noaptea vezi ca un hublou in jurul luminilor, stalpilor de iluminat faruri etc si vezi in ceata.
    Insa, daca si lucrezi la calculator mult, dioptriile revin dupa 1 an, doi, depinde de la om la om. Eu am mai vorbit cu tipe care si-au facut operatia si ziceau ca dupa un an au revenit la aceleasi dioptrii de dinainte. Mie mi-au crescut la -1, desi doctorul a spus ca nu vor creste mai mult -0,75. Cred totusi ca am depasit si -1, dar nu m-am mai dus la control, insa cand merg la teatru de ex, e nasol ca nu vad chipurile actorilor cum trebuie.
    Dar daca ar fi sa avanseze mai mult, sincera sa fiu as mai face o data operatia. Adica, merita "chinul" pentru vederea perfecta de dupa, chiar daca e numai pentru cativa ani. Se zice ca de la o varsta nu mai avanseaza miopia, probabil nu am atins varsta aia, daca mie inca imi avanseaza. La batranete vom vedea perfect :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sincera sa fiu, eu nu vedeam prea bine seara/ la intuneric nici inainte, fie cu ochelari sau cu lentile, din acest motiv nici nu m-a suparat acest efect. Nu vad insa, acele halouri de lumina, desi am citit ca multi pacienti se trezesc cu acest efect. Nici cu sensibilitate prea mare la lumina nu am ramas, asa ca ma consider un caz fericit.

      Insa m-ai speriat acum cand mi-ai spus ca miopia revine. Din ce citisem, acest lucru se intampla doar daca, defapt miopia nu stagnase in momentul operatiei (desi e normal sa stagneze dupa o varsta, sunt desigur cazuri si exceptii). Mie mi-a stagnat de multi ani, insa lucrez foarte mult la calculator. Asa ca ma sperie ideea. O sa imi comand ochelari de protectie, poate acest lucru ma va ajuta.
      Cu siguranta voi reveni cu un articol cu impresii dupa 6 luni.
      Multumesc ca ai impartasit si experienta ta!

      Delete
    2. Sensibilitatea la lumina ested doar pt o perioada de cateva luni, insa e recomandat sa porti ochelari de soare vara pt a-ti proteja ochii.

      Iar halourile de lumina le-am vazut dupa vreo 2 ani, culmea. Si eu stiam de ele, de la alti pacienti, dar nu le vedeam. Au aparut mai tarziu.
      Organismul lucreaza, indiferent de ce spune medicina.
      Si mie imi stagnase miopia, doar am facut control cu 6 luni inainte, pt ca eu aveam ideea de operatie in cap de vreun an inainte si tot ma gandeam, ma rezgandeam, pana la urma am facut-o. Insa, desi stagnase, acum a luat-o iar la vale.
      Nu trebuie sa te sperii, ca orice operatii ai si riscuri. Asta e.

      Delete
  4. vaii :( sper ca acum esti ok :) nu am probleme cu ochii si sper sa ramana asa :) pupici

    ReplyDelete
  5. Stiu de vreo 4 ani si mai bine ca nu vreau sa fac aceasta operatie. La un moment dat incepusem sa strang bani, dar o conversatie detaliata cu un medic care mi-a castigat increderea m-a convins ca nu e cazul sa risc. Am -5,50. Nu ma deranjeaza ochelarii, cu lentilele ma inteleg bine, mai greu cand stau foarte mult la calculator si se usuca ochii. Ce stiu sigur ca m-ar enerva la culme ar fi picaturile. Prefer sa stau cate o zi-doua fara lentile de contact, decat sa folosesc picaturi. Si am incercat cam tot ce se poate, nu ma inteleg bine cu niciun brand...

    Iti doresc sa fie bine si sa nu-ti revina dioptriile. Multa sanatate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Așa cum am spus și în articol, mie nu mi se pare o operație usoară.
      Riscurile nu ar fi mari (ei spun ca singurul risc e de infecție- ceea ce poate fi ușor evitat, cred eu), însă riscul despre care nu prea se vorbește e să nu îți reușească- decât parțial sau -se pare- să îți revină dioptria.

      Sunt curioasă dacă ai încercat lentilele de noapte- cele care corectează pe timpul nopții? Nu am citit pe nicăieri mărturia cuiva care să le fi încercat.

      Delete
  6. Eu tot la Oftalux am făcut intervenția.
    Aveam -2.75.
    La 9 luni după asta nu pot spune ca vad
    la fel de bine cum vedeam cu ochelari.
    Nu am beneficiat de corecție completa,acum cred ca am în jur de -0.5 ambii ochi,doctorul Burcin mi-a spus ca nu are ce să-mi facă.Nu știu ce sa fac în continuare,ma descurc la condus,la TV vad aproape bine dar ceva nu e ok.
    Consider ca am fost păcălit pentru ca am întrebat la început și despre riscuri și am primit asigurări peste asigurări. Scriu de pe telefon și ma uit la meci în același timp asa ca mi-e cam greu să-mi exprim gândurile.
    Oricum minciuna ca dacă apare aceea
    regresie se va interveni fără costuri
    suplimentare.
    Oftalux nu e o clinica pe care te poți baza.Au preturi mai mici ca alții dar nu garantează calitatea,cică în medicina nu exista 0 absolut și nimeni nu vede perfect.Una peste alta aveam alte aste așteptări,ele mi-au fost inselate.

    ReplyDelete
  7. Cum te simti acum dupa operație ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu ar fi mari schimbari, acum la 3 luni dupa operatie.

      Delete
  8. Regreți ca ai facut operația in momentul de fata ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acum, ca a trecut suficient de multi timp incat sa uit partea urata, nu, nu regret. O sa revin cu un articol in care voi povesti si continuarea si impresiile finale

      Delete
    2. Deci cum va mai simtiti acum? Mi-am facut si eu operatia in luna aprilie 2017, iar acum la 5 luni de la operatie sunt destul de dezamagita intrucat am vederea neclara (incetosata) la calculator si nu ma pot descurca la servici.

      Delete
  9. si eu am facut operatia de corectare a miopiei acum 4 ani,aveam -5 la un ochi,si -7 la celalalt.dupa operatie am mai ramas cu -0,5,si -1. iar acum dupa 4 ani am fost la control si mi s-a spus ca ochiul mai afectat a mai crescut dioptria,la aproape -2.cauzele nu se stiu,poate fi intr-adevar de la calculator.acum mi-a dat iar un tratament cu picaturi,niste pastilute(vitamine),si urmeaza sa ma duc iar la control peste 2 luni,sa vada daca imi da ochelari pe care sa ii port doar la nevoie.dar tot nu imi pare rau k am apelat la aceasta operatie,chiar si pt cativa ani.

    ReplyDelete
  10. Eu am si miopie si astigmatism, dar inca nu sunt convinsa ca vreau sa ma operez. Imi place sa port ochelari (am cred ca mai bine de 5 de cand ii port mereu) si imi sunt indispensabili, dar nu stiu daca voi considera asta toata viata.

    ReplyDelete
  11. In urma operatiei de miopie facut cu Lasik am inceput sa vad flocoane in ochiul stang (bucati de colagen desprinse de pe retina). Aparent ar fi fost acolo mereu cert este ca vederea mea era perfect clara inainte de operatie. Este oribil sa traiesti zi de zi uitandu-te printr-un acvariu deci va sfatuiesc sa va ganditi foarte bine inainte sa optati pentru laser.

    ReplyDelete
  12. Ne poti spune cum mai esti acum? Probabil sunt foarte multi care doresc sa.si faca aceasta operatie, iar pe net nu gasim decat "de bine".

    ReplyDelete
  13. Ne poti spune cum mai esti acum? Probabil sunt foarte multi care doresc sa.si faca aceasta operatie, iar pe net nu gasim decat "de bine".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exista in cazul meu cateva efecte secundare minore, dar corectia, pana acum, pare sa fie completa.

      Delete
  14. Ce procedura ai facut lasik sau prk/lasek...eu am -2 la ambii ochi...am auzit ca trebuie sa ai peste -2 ca sa se poata face operatia.

    ReplyDelete
  15. Ce procedura ai facut lasik sau prk/lasek...eu am -2 la ambii ochi...am auzit ca trebuie sa ai peste -2 ca sa se poata face operatia.

    ReplyDelete
  16. Buna, am facut si eu operatia de miopie cu laser si sunt la o saptamana jumatate dupa. De 3 zile mi-am scos le tilele de protectie si vederea mi sa incetosat. Focalizez destul de greu aproape si nici la distanta nu bat foarte bine, totul e in ceata si intr-adevar becuri, faruri stopuri e freu sa definesti forma. Cu lentilele de protectie vederea era mai buna si nu inteleg motovul. Imi puteti spune daca ati trecut si voi prin asta ? E normal sa fie asa o perioada ? Sau poate fi o problema . Multumesc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, asa a fost și în cazul meu vreo câteva luni de la operație, fără sa vad vreo îmbunătățire. E nevoie de timp pentru a focaliza cum trebuie, dar pe timpul nopții (faruri sau alte luminii) tot în ceata vad.deci în cazul meu asta a rămas permanent

      Delete
  17. a facut cineva operatia cu relex la amaoptimex si ne poate spune cite ceva? mercii

    ReplyDelete
  18. Buna. ce procedura ai facut? Lasik sau prk? De asemenea daca ai facut lasik ai facut lasik simplu sau lasik FEMTOSECOND? mersi :D Nu stiu ce sa aleg dintre Oculus sau cea la care ai fost tu

    ReplyDelete
  19. Buna! Ne poti spune cum esti acum dupa 2 ani de la operatie?
    Eu m-am operat acum o saptamana si jumatate si nu sunt cu procedura Lasik pentru miopie si astigmatism si pot spune ca nu sunt prea multumita,pentru ca vederea la distranta este foarte clara doar pt un ochi iar cu celalalt mai putin clara,iar vederea la aproape cu celalalt ochi este foarte clara si cel de-al doilea mai putin clara. As vrea sa stiu daca ai trecut prin asa ceva si in cat timp vederea se va stabili pentru ambii ochi atat la distanta cat si la aproape. Multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. În cazul meu a durat mai mult de 6 luni sa se stabilizeze vederea. Și eu aveam un ochi "mai slab", însă e firesc sa fie asa. Procesul de stabilizare poate dura foarte diferit, la fiecare persoana în parte. Sper ca in cazul tau sa nu dureze la fel de mult ca si in cazul meu. Recuperare ușoară!

      Delete
  20. https://lasikcomplications.com/

    ReplyDelete
  21. Bună tuturor. Eu am făcut operatie cu implant de cristalin pentru ca aveam miopie fortissima-22. Am 2 luni de la operatie si deja am -2. Miopia niciodată nu se vindecă nici prin tratament nici chirurgical. La mine cred ca corectia nu a fost făcută perfectă. Nu putea crește două dioptrii în două luni. Multă sănătate tuturor.

    ReplyDelete

Leave a comment with your opinion or just copy and paste one of these hearts ♡ 💗 💙 💟 💛 ❤